Gezondheid

VOEDING EN BEWEGING

Binnen de wereld van Gezondheid leer je hoe je voor een ander kan zorgen en hoe je mensen kan helpen gezond te worden en te blijven. Je leert alles over het lichaam, ziektes en blessures. Maar ook over hygiëne en het huishouden. Ook leer je hoe je mensen op hun gemak kan stellen en goed naar ze kan luisteren.

Bij het keuzevak Voeding en Beweging gaan we aan de slag met de vraag:
Hoe kan jij een bijdrage leveren aan de gezondheid van jouw omgeving op het gebied van voeding en beweging?

Om daar antwoord op te geven leer je waar ons eten vandaan komt en hoe je gezonde en (milieu) bewuste keuzes kunt maken.
Je verzint en organiseert een bewegingsactiviteit voor je doelgroep en je gaat op onderzoek uit naar wat jij en je medeleerlingen op school graag als nieuwe snack willen in de kantine.

Je bedenkt en berekent je eigen recept en je gaat in de keuken aan de slag om deze te bereiden. Ook denk je na over hoe belangrijk het is om voldoende te bewegen, kies je een doelgroep waarvoor je een activiteit bedenkt en maakt hierover een film.

Assisteren in de gezondheidszorg

Tijdens het keuzevak Assisteren in de gezondheidszorg ga jij kennis maken met de verschillende beroepen die hierbij komen kijken. Zo zal jij ervaren hoe je te werk zal gaan als baliemedewerker bij bijvoorbeeld het consultatiebureau. Ook zal je veel oefenen met basisvaardigheden die je moet beheersen als assistent in de gezondheidszorg. Hiernaast zul jij je eigen praktijk gaan ontwerpen en deze zal je dit met jouw team aan het eind presenteren.

Wil jij leren hoe je een BMI berekent van een patiënt, hoe een bloedglucosemeter werkt en wil jij leren wat er allemaal komt kijken bij het opzetten van een eigen gezondheidspraktijk?

OOK INTERESSANT