12 Overgangsnormen Mavo en Vmbo Een leerling is naar een tweede leerjaar bevorderd als hij/zij: • voor alle vakken een afgeronde 6 of hoger heeft • voor één vak een afgeronde 5 (één tekort) heeft én het gemiddelde van de eindcijfers van alle vakken ten minste een niet afgeronde 6.0 is • voor één vak een afgeronde 4 of twee vakken een afgeronde 5 (twee tekorten) heeft én het gemiddelde van de eindcijfers van alle vakken ten minste een niet afgeronde 6.0 is Een leerling is naar het derde leerjaar bevorderd als hij/zij: • voor alle vakken een afgeronde 6 of hoger heeft • voor één vak een afgeronde 5 (één tekort) heeft én het gemiddelde van de eindcijfers van alle vakken ten minste een niet afgeronde 6.0 is • voor één vak een afgeronde 4 (twee tekorten) of twee vakken een afgeronde 5 heeft (twee tekorten) én het gemiddelde van de eindcijfers van alle vakken ten minste een niet afgeronde 6.0 is Een leerling is naar het vierde leerjaar bevorderd als hij/zij: • voor alle vakken een afgeronde 6 of hoger heeft • voor één vak een afgeronde 5 (één tekort) heeft en de rest een afgeronde 6 of hoger • voor één vak een afgeronde 4 (twee tekorten) en verder minimaal voor één vak een afgeronde 7 en voor de andere vakken een afgeronde 6 of hoger • voor twee vakken een afgeronde 5 (één tekort) en verder minimaal voor één vak een afgeronde 7 en voor de andere vakken een afgeronde 6 of hoger – TTU BB (D&P) telt tweemaal – Maatschappijleer 1 moet minimaal een afgeronde 6.0 zijn – Kunstvakken 1 en LO moeten minimaal voldoende zijn – De handelingsdelen van het 3e leerjaar zijn voldoende afgerond – Het examendossier van leerjaar 3 is compleet De rapportvergadering kan altijd bepalen of een leerling een bespreekgeval is. Andere bevindingen zoals bijv. CITO-VAS scores kunnen hierin worden meegenomen. Leerlingen met meer dan twee tekorten worden in alle gevallen besproken