b'9OvergangsnormenMavo en VmboEen leerling is naar een tweede leerjaar bevorderd als hij/zij:voor alle vakken een afgeronde 6 of hoger heeftvoor n vak een afgeronde 5 (n tekort) heeft n het gemiddelde van de eindcijfers van alle vakken ten minste een niet afgeronde 6.0 isvoor n vak een afgeronde 4 of twee vakken een afgeronde 5 (twee tekorten) heeft n het gemiddelde van de eindcijfers van alle vakken ten minste een niet afgeronde 6.0 isEen leerling is naar het derde leerjaar bevorderd als hij/zij:voor alle vakken een afgeronde 6 of hoger heeftvoor n vak een afgeronde 5 (n tekort) heeft n het gemiddelde van de eindcijfers van alle vakken ten minste een niet afgeronde 6.0 isvoor n vak een afgeronde 4 (twee tekorten) of twee vakken een afgeronde 5 heeft (twee tekorten) n het gemiddelde van de eindcijfers van alle vakken ten minste een niet afgeronde 6.0 isEen leerling is naar het vierde leerjaar bevorderd als hij/zij:voor alle vakken een afgeronde 6 of hoger heeftvoor n vak een afgeronde 5 (n tekort) heeft en de rest een afgeronde 6 of hogervoor n vak een afgeronde 4 (twee tekorten) en verder minimaal voor n vak een afgeronde 7 en voor de andere vakken een afgeronde 6 of hogervoor twee vakken een afgeronde 5 (n tekort) en verder minimaal voor n vak een afgeronde 7 en voor de andere vakken een afgeronde 6 of hogerMaatschappijleer 1 moet minimaal een afgeronde 6.0 zijnKunstvakken 1 en LO moeten minimaal voldoende zijn De praktische opdrachten van het 3e leerjaar zijn voldoende afgerondHet examendossier van leerjaar 3 is compleetDe rapportvergadering bepaalt of een leerling een bespreekgeval is. Andere bevindingen zoals bijv. CITO-VAS scores kunnen hierin worden meegenomen. Leerlingen met meer dan twee tekorten worden in alle gevallen besproken'