Samenwerkingsverband en Ouder Jeugd Steunpunt

Samenwerkingsverband

De stichting Regionaal Samenwerkingsverband passend voortgezet onderwijs (SWVZHW) bestaat uit 16 schoolbesturen met ruim 55 scholen voor voortgezet (speciaal) onderwijs. Samen zijn zij verantwoordelijk voor het aanbieden van een passende onderwijsplaats voor 38.000 leerlingen in onze regio: Den Haag, Leidschendam-Voorburg en Rijswijk.

De overstap van leerlingen van het basisonderwijs (po) naar het voortgezet onderwijs (vo) verloopt in de regio Haaglanden volgens de BOVO-procedure.

Voor meer informatie over het Samenwerkingsverband, kunt u terecht op hun website via https://www.swvzhw.nl/

Ouder- en Jeugdsteunpunt Haaglanden

Het Ouder- en Jeugdsteunpunt is er voor ouders en jongeren met vragen over passend onderwijs. Op de site vindt u informatie en antwoorden op veelgestelde vragen. Zie www.ojsp-haaglanden.nl

Onderwijs dat bij uw kind past. Soms is daar iets extra’s voor nodig. Dat kan van alles zijn: extra begeleiding of een omgeving met minder prikkels. Krijgt uw kind de juiste ondersteuning op school? Het is goed om daarover te praten. Met uw kind en met school.

Komt u er niet uit? Dan kunt u bij het Ouder- en Jeugdsteunpunt terecht. Zij luisteren naar uw verhaal en denken met u mee. Meer weten? Bekijk de website www.ojsp-haaglanden.nl. Liever direct contact?

– Bel: 070 – 3156 356

– App: 06 – 38 85 24 73